08.03.2017, 10:28

Razem znaczy więcej

Katarzyna Halicka
PR Manager
Olivia Business Centre
mobile: +48 533 309 771

BPO Education Center Sopockiej Szkoły Wyższe oraz Job Office (jednostka Gdańskiego Urzędu Pracy), działające w Olivia Business Centre, ponownie wspólnie edukowały księgowych. Tym razem dla rezydentów OBC thyssenkrupp i Fujifilm oraz firmy Kemira. Zakończyła się kolejna edycja szkolenia „Księgowość Korporacyjna”, dzięki któremu zatrudnienie na stanowiskach młodszego księgowego znalazło już 8 osób. Wszystkie zostały zrekrutowane przez zlokalizowany w Olivii Job Office, wyspecjalizowane biuro GUP dedykowane wsparciu pracodawców korporacyjnych w szeroko rozumianym zarządzaniu zasobami ludzkimi.

- Od 4 lat pomagamy mieszkańcom naszego regionu zdobywać unikatowe kompetencje niezbędne w pracy w centrach usług finansowych. – mówi Sylwia Broda z BPO Education Centre – Teraz ponownie udowodniliśmy, że możliwe jest, dzięki nieocenionemu wsparciu naszych partnerów, zdobycie przez nich umiejętności wymaganych przez sektor BPO/ SSC, znalezienie atrakcyjnej pracy i wkroczenie, w ciągu kilku miesięcy, na ścieżkę kariery w międzynarodowej korporacji.

- Kurs przygotowaliśmy w odpowiedzi na konkretne potrzeby firm thyssenkrupp, Fujifilm i Kemira. Poszukiwały one pracowników na stanowiska młodszego księgowego. – wyjaśnia Anna Legan z Job Office. – Przypomnę tylko, że ze swoimi potrzebami dotyczącymi kadry zawodowej zgłaszać się mogą do nas, czy naszego biura Job Office wszyscy pracodawcy z siedzibą na terenie miasta i powiatu gdańskiego.

- Jeśli poszukiwania osób o danym profilu nie przynoszą rezultatu, Urząd Pracy może zorganizować szkolenia z gwarancją zatrudnienia w ramach umów trójstronnych – dodaje Krzysztof Kunicki z Job Office. 

Skuteczność szkolenia, a także wciąż rosnące zapotrzebowanie firm sektora BPO/ SSC na nowe, dobrze wykwalifikowane kadry oznacza, że kurs księgowości korporacyjnej będzie w przyszłości kontynuowany. Więcej informacji o przyszłej edycji projektu będzie można znaleźć w aktualnościach na stronie GUP www.gup.gdansk.pl oraz na fanpage’u Job Office.

Czternastotygodniowe szkolenie „Księgowość Korporacyjna” rozpoczęło się na początku listopada 2016 r. Kurs został sfinansowany przez Gdański Urząd Pracy, prowadzony był przez BPO Education Center, będący działem Sopockiej Szkoły Wyższej i edukacyjnym wsparciem dla sektora BPO/SC. Kurs składał się z części dydaktycznej – sześć tygodni zajęć w Sopockiej Szkole Wyższej oraz praktycznej – ośmiotygodniowy staż w thyssenkrupp, Fujifilm i Kemirze. W trakcie 240 godzin teorii kursanci zdobywali wiedzę z zakresu księgowości, struktury i procedur firm branży BPO/ SSC (usług wspólnych), systemów finansowo-księgowych (SAP ERP) oraz zaawansowanej obsługi arkuszy kalkulacyjnych. Dodatkowo, brali udział 60 godzinach lektoratu języka niemieckiego. 

Certyfikaty ukończenia kursu jego uczestnicy odebrali 27 lutego, podczas uroczystości zorganizowanej w centrum konferencyjnym O4 w Olivia Business Centre. Już od 1 marca absolwenci szkolenia rozpoczęli pracę we współpracujących w ramach projektu spółkach.

- Firmom rezydującym w Olivia Business Centre staramy się stworzyć optymalne warunki do rozwoju i współpracy. Kurs „Księgowość Korporacyjna” jest doskonały przykładem efektywnej i skutecznej kooperacji obecnych tu przedsiębiorstw i instytucji. Na dodatek w duchu dobrosąsiedzkich relacji. – mówi Agnieszka Zglinicka, Dyrektor SME w Olivia Business Centre – Job Office analizuje potrzeby kadrowe i rekrutuje kursantów, BPO Education Center szkoli, a nasi Rezydenci, thyssenkrupp i Fujifilm oraz sąsiednia Kemira, zatrudniają. Obecność w jednym miejscu międzynarodowych korporacji, firm HR-owych, instytucji wsparcia biznesu, Job Office oraz Centrum Rozwoju Talentów przynosi znakomite efekty.

Od początku jednym z głównych założeń Olivia Business Centre była jego wielofunkcyjność, obejmująca również wsparcie rezydentów w zakresie rekrutacji. Obecnie na terenie centrum działa łącznie 9 podmiotów (komercyjnych i samorządowych), których głównym obszarem działalności jest Human Resources.

Olivia Business Centre w Gdańsku to najnowocześniejsze centrum biznesowe w Polsce północnej. Jego docelowa wielkość to 170 tys. mkw., co uczyni Olivia Business Centre największym kompleksem biurowym w Polsce. Swoje biura otworzyły tu takie firmy jak Alior Bank, Allianz, Amazon, Bayer, Energa, Noble Bank, PKO BP, PwC, Sii, ThyssenKrupp. Centrum rozbudowuje się systematycznie od 2010 r. w tempie jednego budynku rocznie. Olivia Business Centre to jednak znacznie więcej, niż tylko budynki. Regularnie odbywają się tutaj wydarzenia biznesowe, edukacyjne, kulturalne i sportowe. Do dyspozycji najemców pozostają m.in. 3 centra konferencyjne, centrum medyczne z apteką, 3 restauracje, kawiarnia Starbucks, przedszkole i żłobek, 4 banki, nowoczesne gimnazjum, salon piękności, notariusz, punkt ładowania samochodów elektrycznych. Centrum posiada ponad 1600 miejsc parkingowych, również podziemnych, oraz ponad 200 stojaków rowerowych. W 2016 roku otwarte zostanie dwupiętrowe studio fitness CityFit.

rozmiar: 275.4 KB, typ: pdf
dodano: 8 marca